April 6, 2019

NAŠE ZAHRÁDKA...

AHOJKY KRÁSKY 💋

Jakou já mám radost, že už je konečně jaro a venku začíná všechno kvést a probouzet se po zimním spánku. Už asi od ledna se těším na jaro, že začnu konečně zvelebovat zahrádku, jelikož je tam ještě spousta práce. Neustále si hledám inspiraci na Pinterestu nebo něco googlím. Sbírám informace a vědomosti co a jak pěstovat, aby se zadařilo a vypěstovala si vlastní zeleninku. Člověk má takovou obrovskou radost, když si od semínka vypěstuje vlastní dobroty, to je úplně jiné jídlo a hlavně ta kvalitní chuť, na kterou v obchodě rozhodně nenarazíte.


Loni jsme se zahrádce ještě moc nevěnovali, jelikož se pořád něco předělávalo doma nebo jsme se pak věnovali hlavně koťátku, které jsme měli až do podzimu doma, takže jsme raději trávili čas doma s ním. Teď už je ale naše kočena velká slečna a běhá venku, takže nám při pěstování asistuje (spíš prudí a do všeho lehá, haha). Jsem nadšená, že teď každý víkend vyšlo krásné počasí, že jsme ho celý strávili na zahrádce a vylepšovali. Už jsme zvládli vyplet, přeskládat kamení, pohrabat zbytky jablek a listí, zrýt záhony, ostříhat uschlé jahody a pohnojit je, dát kůru kolem růží a zasadit nové, sebrat větve, vytahat staré škaredé obrubníky, prodloužit záhony a udělat cestičky a konečně zasít už i nějaké ty plody. Takže se opravdu nenudíme a užíváme si, jak se nám zahrádka pomalu přetváří v něco pěkného.





Už mi i lezou tulipány, kvetou narcisky, rozkvétají se kvítky na skalce a růže už také začaly pučet. Těším se, až se stromy pořádně zazelenají a budou nám konečně dělat na zahradě parádu. Ještě máme objednané cestičky do záhonů, aby to vypadalo úhledněji (zatím jsme použili ty staré obrubníky, než nám dorazí a budeme je moci vyměnit), dále bych chtěla udělat nějakou pěknou skalku na předzahrádce a zasadit živý plot, jelikož jsme hned u cesty a do zahrady je nám hodně vidět, takže abychom měli soukromí a zároveň to vypadalo hezky. To jsou takové plány na letošní rok, takže máme opravdu co dělat a nudit se určitě nebudeme 😊. Já už to beru jako takový koníček.






Minulý víkend už jsem i zasela několik semínek do záhonků. Zatím tam mám pažitku, petrželovou nať, špenát, jarní cibulku, ředkvičky, hrášek a karotku. A po zmrzlých ještě přibudou rajčata, okurky, kedlubny a dýně. Takže je ze mě velký pěstitel 😊. Tak držte palce, ať mi vše vyroste a nesežerou mi to zase nějací motýli.👍

Ještě je hodně co zlepšovat, ale pomalu se to přetváří 😊. Taky rádi tvoříte na zahrádce?




2 comments :

  1. Tak to je super, krásně ta vaše zahrada kvete... ☺️ S manželem bydlíme ve městě, takže si o vlastní zahradě můžeme nechat jen zdát, ale mi rodiče bydlí v rodinném domku, takže si zahradu užívám aspoň na návštěvách a když je krásné počasí, tak mám i lehárko s knihou a něčím dobrým k pití k tomu.. 😄 Moje mamka už taky začala s prací na zahradě.

    ReplyDelete

Děkuji moc za všechny komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...